۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵

حجت الاسلام نوری:

استکبارستیزی نظام اسلامی برگرفته از نهضت حسینی است

استکبارستیزی نظام اسلامی برگرفته از نهضت حسینی است

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت بجنورد گفت: مبارزه و استکبارستیزی نظام مقدس اسلامی برگرفته از قیام عاشورا و نهضت حسینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع)، ضمن تبریک به این مناسبت اظهار کرد که امامت و قیام امام حسین(ع) نقطه عطفی برای تاریخ شیعه به شمار می رود.

وی با بیان این که از زمان قیام سیدالشهدا(ع) تاکنون مبارزه و فرهنگ حسینی اساس زندگی و عقیده شیعیان را تشکیل داده است، افزود: الگوپذیری از قیام امام حسین(ع) سبب شده تا شیعیان زیر بار ظلم ستمگران نروند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با ظلم و استکبارستیزی اضافه کرد: در نظام مقدس اسلامی نیز با بهره گیری از الگوی نهضت حسینی مردم ایران در برابر هیچ قدرتی اعم از حزب بعث، شوروی سابق، آمریکا، انگلیس، اسراییل و ... زانو نزدند و به برکت ولایت و رهبری مرجع دینی هیچ گاه زیر بار ظلم نرفته و تا ابد نیز نمی روند.

وی عنوان کرد: مبارزه و استکبارستیزی نظام مقدس اسلامی برگرفته از قیام عاشورا و نهضت حسینی است.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به این که سالروز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار نیز نامگذاری شده، افزود: سپاه پاسداران نیرویی نظامی، مکتبی، مسؤولیت پذیر، ظلم ستیز، مردمی و ساده زیست است که در طول دوران دفاع مقدس نقش آفرینی ویژه ای برای دفاع از این آب و خاک داشت.

به گفته حجت الاسلام نوری اگر مدیریت و سازماندهی سپاه در بسیج نیروهای مردمی در هشت سال دفاع مقدس نبود؛ مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می شد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با بیان این که نظام اسلامی مدیون جانبازان و شهدا است، اظهار داشت: اگر جانبازان و شهدا در دفاع مقدس نبودند امروز ایران اسلامی وضعیتی به مراتب بدتر از بحرین و سوریه داشت.

حجت الاسلام نوری همچنین با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد عنوان کرد: قیام 15 خرداد حرکتی برگرفته از مدیریت مرجع تقلید دینی بود و به شرق و غرب وابسته نبود.

وی تصریح کرد: این قیام تنها به فتوای بنیان گذار انقلاب اسلامی بود و غیر از امام(ره) کسی انقلاب را مدیریت نمی کرد و مردم نیز گوش به فرمان رهبر خود بودند.

به گفته امام جمعه موقت بجنورد قیام 15 خرداد حرکتی دینی، مذهبی و نشأت گرفته از مرجعیت دینی و نه از افکار التقاطی شرق و غرب بود که تمامی ایده های سوسیالیستی شرق و امپریالیستی غرب را در هم فرو ریخت و همین حرکت خالص بعدها زمینه پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس اسلامی در کشور را فراهم کرد.

کد خبر 2301499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha